Odpowiedzi

2010-04-07T17:39:42+02:00
Sweter kosztował 160 złotych. Podczas jesiennej wyprzedaży cenę obniżono o 45%. Jaka była cena towaru po obniżce.?

rozwiązanie za pomocą proporcji, czyli mnożymy na krzyż
100% --------160
45%-------x
100x=7200
x=72


o tyle jest obniżka-72zł
a żeby obliczyć cenę po obniżce trzeb od ceny początkowej odjąc cenę obniżki

160-72=88
kosztował po obniżce 88 zł
2010-04-07T17:43:05+02:00
45%=45/100 45/100(skracam)=9/20 160:20=8 8*9=72 160zł-72= 88zł

Cena towaru po obniszce wynosiła 88zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:45:10+02:00
160zł*45/100=72zł
160zł-72zł=88zł
Odp.:Sweter po obniżce kosztował 88zł.