Drabina o długości 4m opiera się o podłoże w odległości 1m od ściany budynku. Czy koniec drabiny sięgnie powyżej górnej krawędzi ściany domu? Zapisz obliczenia.


Proszę o szybką odpowiedź potrzebne mi to na jutro czekam na to do 19-20

Proszę o szybką odpowiedź. Obrazek z załączniku.

2

Odpowiedzi

2010-04-07T17:39:14+02:00
H-wysokość domu
H=3,5m
d=4m
a=1m
h-wysokość na której oparta jest drabina

h²+a²=d²
h²=d²-a²
h²=4²-1²
h²=16-1
h²=15 /√
h=√15≈3,87
odp. tak
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T17:39:33+02:00
Dane:
H=3,5m
d=4m
a=1m
h-wysokość na której oparta jest drabina
Szukane:
Czy koniec drabiny sięgnie powyżej górnej krawędzi ściany domu?
Rozwiązanie:
h²+a²=d²
h²=d²-a²
h²=4²-1²
h²=16-1
h²=15 /√
h=√15≈3,87
Odp: Koniec drabiny sięgnie powyżej górnej krawędzi ściany domu.