1.Krawędź graniastosłupa prawidłowego czworokątnego ma długość 4cm,a krawędź boczna ma 7 cm.Jaką długość ma przekątna tego graniastosłupa.??

2.Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 8 cm jest trójkąt którego boki maja długość 4cm,5cm,6cm.Najdłuższa z przekątnych ścian bocznych ma długość:....

Muszą być obliczenia!!!! Błagam o pomoc :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:43:58+02:00
1.d=a√2=4√2
(4√2)²+7²=x²
32+49=x²
81=x²
x=9<cm>

2.6²+8²=x²
36+64=x²
100=x²
x=10<cm>
15 4 15
2010-04-07T17:44:10+02:00
Niech wysokosć tego graniastosłupa to H
z trójkąta prostokątnego ściany bocznej :
H ²+ 4 ² = 7 ²
H ²+ 16 = 49
H ² = 33
H = ∫33

przekątna podstawy to a * pierw2 = 4 pierw2
przekątna podstawy, przekątna graniastosłupa d i wysokość graniastosłupa H tworzą trójkąt prostokątny gdzie:
przekątnaPodstawy ² + H ²= d ²
∫33² + 4pierw2 ² = d ²
33 + 32 = d ²
65 = d ²
d = ∫ 65


2:
najdłuższa przekątna ściany bocznej będzie dla boku o wymiarach 8 cm(wysokość bryły) i 6 cm (najdłuższa krawędź podstawy). Z Pitagorasa (przekątna d):
6 ² + 8 ²= d ²
36 + 64 = d ²
100 = d ²
10 = d
4 3 4