Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T07:48:06+01:00
Znajdź pole równoległoboku, w którym:
kąt ostry ma miarę 27° , a boki długości 9,4cm i 15,8cm
a = 15,8 cm - dłuższy bok
b = 9,4 cm - krótszy bok
α = 27°

P = ?
1. obliczam pole równoległoboku
P = a*b*sinα
P = 15,8 cm*9,4 cm*sin27°
P = 148,52cm² *sin27°
z tablic funkcji trygonometrycznych sin27°= 0,4540
P = 148,52cm² *0,4540
P ≈ 67,4 cm²
Odp. Pole równoległoboku wynosi ok. 67,4 cm²
2009-11-03T07:52:09+01:00
P=a×b×sinα
P=9,4×15,8×sin27°
P=148,52×0,454=67,42808[j²]