Odpowiedzi

2010-04-07T17:41:11+02:00
1/3godziny=20min
2.4*12/20=1.44m^2
Odp:D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:42:53+02:00
Jeżeli w ciągu 1/3 godziny mama Ali czyści okno o powierzchni 2,4m² to w ciagu 12 minut wyczysci okno o powierzchni A.1,5m² B.1,2m² C.2m² D.1,44m²
Oblicznia !! ;]

1/3h=20 min
2,4m2:20=0,12 m2
0,12m2*12=1,44 m2

odp d ;]
2010-04-07T17:47:05+02:00
⅓h=⅓ * 60= 20min
20min = 100%
12min = x
x=12*100:20=1200:20=60%
60% * 2,4m³=60/100 * 24/10=36/25=144/100=1,44m³
(/ to kreska ułamkowa)
Czyli odpowiedź D :):):)