Odpowiedzi

2010-04-07T17:49:14+02:00
2.W załączniku załączam etapy rozwoju dziecka w brzuchu matki.
1.Łożysko jest przede wszystkim po to by dostarczać pokarmu do organizmu dziecka za pomocą krwi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:06:57+02:00
- łożysko:
przekazuje z krwi matki do płodu substancje odżywcze, tlen, przeciwciała,
odbiera z płodu CO2, azotowe metabolity,
wytwarza i wydziela hormony,
chroni płód przed mikroorganizmami występującymi we krwi matki.

Stadia rozwoju zarodkowego:
zapłodnienie
bruzdkowanie
gastrulacja
neurulacja
organogeneza

okres płodowy:
Szósty tydzień
Trzeci miesiąc
Czwarty miesiąc
Piąty miesiąc
Szósty miesiąc
Siódmy miesiąc
Ósmy miesiąc
Dziewiąty miesiąc

8 4 8