Rodzice Ali kupili telewizor na 9 rat.Pierwsza rata stanowiła 1/8 całości ceny i wynosiła 400zł.Następne 8 rat były spłacone z odsetkami i kazda z nich wynosila po 430 zł. Ile procent więcej zapłacili rodzice Ali za telewizor? Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T17:47:02+02:00
Dane:
9 rat
Pierwsza rata stanowiła 1/8 całości ceny i wynosiła 400zł.
8 rat były spłacone z odsetkami i każda z nich wynosila po 430 zł.
Szukane:
. Ile procent więcej zapłacili rodzice Ali za telewizor?
Rozwiązanie:
400zl=⅙czyli1/1=3200zl
8*430=3440zl
3440+400=3840zl
3200/100=32=1%
3840-3200=640
640/32=20%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:48:13+02:00
X-cena telewizora
1/8x=400
x=400*8/1
x=3200

400+8*430=400+3440=3840- cena telewizora wraz z odsetkami

3840-3200=640 - odsetki

3200-100%
640---x%
x=640*100:3200
x=20%
Rodzice Ani zapłacili za telewizor 20% więcej

1 1 1
2010-04-07T17:51:04+02:00
1/8 = 400zł
1/8=0,125
0,125=400zł
1=3200zł
cały kredyt wynosił 3200zł
3200zł-400zł=2800zł
8*430zł=3440zł
3440zł-2800zł=640zł
2800zł_100%
640zł_x
x=640*100%/2800zł
x=2 i 1/4 %
odp. Rodzice zapłacili 2 i 1/4 % więcej