Odpowiedzi

2010-04-07T17:50:33+02:00
Kwasowe:
ocet, kwas chlorowodorowy, bromowodorowy, siarkowodorowy, siarkowy (VI) i (IV), borowy, fosforowy (V), azotowy (V)

zasadowe:
wodorotlenek sodu, potasu, magnezu, wapnia, żelaza (III) i (II), glinu, miedzi (II)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Flet
  • Początkujący
2010-04-07T17:51:39+02:00
Kwasowe:
H2SO3 – kwas siarkowy (IV)
HNO3 – kwas azotowy (V)
H2CO3 – kwas węglowy
H3PO4 – kwas fosforowy (V)

Zasadowe:
KOH – zasada potasowa (wodorotlenek potasu)
NaOH - zasada sodowa
Ca(OH)2- zasada wapniowa

(wszystkie inne kwasy/zasady)
2 1 2