Odpowiedzi

2010-04-07T17:49:32+02:00
-spożywka
-do sypania na ulice
-przemysł szklarski
-papierniczy
-włókienniczy
miałam o tym na lekcji ;D
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:53:24+02:00
- W gospodarstwie domowym np. chlorek sodu - NaCl - sól kuchenna - do przyprawiania potraw i konserwowania żywności. A także w przmyśle grabarskim, szklarskim. Kąpiele w wodzie o dużym stężeniu soli ma właściwości lecznicze
- W procesach fotograficznych np. bromek srebra I, fluorek srebra I.
- Do produkcji szkła, mydeł, środków piorących, papieru np. węglan sodu
- składnik proszku do pieczenia, napojów gazowanych - wodorowęglan sodu czyli soda oczyszczona
- w laboratoriach do otrz\ymywania tlenu - manganian VII potasu
- Jako nawozy sztuczne np. azotan V potasu i azotan V sodu
1 5 1