Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:47:40+01:00
Metr sześcienny [m3]
kilometr sześcienny
decymetr sześcienny
centymetr sześcienny
milimetr sześcienny
cal sześcienny
stopa sześcienna
jard sześcienny
to są takie bardziej podstawowe. reszty umieć na razie nie musisz ;)
2009-11-02T18:51:38+01:00
A no np. mm^3 cm^3 dm^3 m^3 można nawet dalej km^3 ;D
( cm^3 to centymetr sześcienny itd)

to można łatwo zamieniać jak znasz normalne jednostki miar:

1km = 1000 m
1m = 10 dm
1dm = 10cm
1cm = 10 mm

1km^2 = 1000m x 1000m = 1 000 000m^2
1m^2 = 10 dm x 10 dm = 100 m^2
1dm^2 = 10 cm x 10 cm = 100 cm^2
1 cm^2 = 10 mm x 10mm = 100 mm^2

no i wreszcie te objętościowe:

1km^3 = 1000m x 1000 m x 1000m = 1 000 000 000m^3
1m^3 = 10 dm x 10 dm x 10 dm = 1000 m^3
1dm^3 = 10 cm x 10cm x 10 cm = 1000 cm^3
1cm^3 = 10 mm x 10 mm x 10 mm = 1000 mm^3

Cal sześcienny
Stopa sześcienna
Jeszcze jest 1l (litr) = 1 dm^3