Joanna chciała zrobić pączki według przepisu otrzymanego od koleżanki. Miała wszystkie składniki, ale tylko 3 jajka. Ile powinna wziąć poszczególnych składników, aby proporcje były zachowane?

Przepis:
- 1,5 szklanki mleka
- 1 kg mąki
- 200 g cukru
- 4 jajka
- 1 paczka drożdży (5 dag)

Z góry dziękuje:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:57:34+02:00
Przepis po zachowaniu proporcji:
-1,125 szklanki mleka
-0,75 kg mąki
-150 g cukru
-3 jajka
-0.0125kg drożdzy
2010-04-07T17:57:35+02:00
/ - kreska ułamkowa

3/4 * 100%=75%
od każdego składnika odejmujemy po 25% lub liczymy 75% z każdego składnika

1,5 szklanki mleka, czyli 1,5 * 25/100=0,375
1,5-0,375=1,125 - trzeba wziac tyle mleka

1kg maki czyli trzeba wziac 3/4 kg maki czyli 0,75 kilograma mąki

200g cukrku, czyli 200*75/100=150
trzeba wziac 150 gram cukru

paczka drożdży (5 dag) czyli 5 dag * 75/100= 3,75dag
trzba wziac 3,75 dag drożdży lub 3/4 paczki drożdży ;)
2010-04-07T17:58:42+02:00
1,5 * 3/4 = 1₁/₈ szklanki mleka
1* 3/4 = 3/4 kg mąki
200*3/4=150 g cukru
4 * 3/4 = 3 jajka
5* 3/4 = 3.75 dag drożdży