Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:57:53+02:00
X- przekątna podstawy prostopadłościanu
y- przekątna prostopadłościanu
(2)- do kwadratu


3(2)+4(2)=x(2)
9+16= x(2)
25= x(2)
x= 5

6(2)+ 4(2)= y(2)
36+16= y(2)
52= y(2)
y = 4 pierwiastki z 3 odp. przekątna graniastoslupa to 4 pierwiastki z 3
2010-04-07T18:00:49+02:00
^2- do kwadratu

Z tw. Pitagorasa obliczam dł. przekątnej podstawy
d^2=4^2+3^2
d^2=16+9
d^2=25
d=5
Z tw. Pitagorasa obliczam dł. przekątnej prostopadłościanu
D^2=6^2+5^2
D^2=36+25
D^2=61
D= około 7cm