Odpowiedzi

2010-04-07T17:53:13+02:00
X - \1 bok
2x \2 bok
x+3 \ 3 bok

4x + 3 = 27 |-3
4x = 24 |/4
x = 6

czyli boki trójkąta to 6 9 i 12;)
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T17:53:27+02:00
Obw:27 cm
x-krótszy bok
2x-Najdłuższy
x+3cm-sredni

x+2x+x+3=27
4x=27-3
4x=24/:4
x=6

odp:Krótrzy bok ma miarę 6 cm, dłuższy 12cm a sredni 9cm
3 3 3
2010-04-07T18:00:45+02:00
Najdłuższy bok = x = 12 cm
średni bok = 3 + x : 2 =9cm
najmniejszy = x : 2 =6cm

Ob = 27 cm

x+3+x:2+x:2=27 cm
2 x:2 = 27- 3
2 x:2 = 24 /:2
x= 12 cm

2 3 2