1) Spadochroniarz przez 30 sekund leciał z zamkniętym spadochronem ze średnią prędkością 200km/h. Na wysokości 1 km nad ziemią otworzył spadochron i leciał dalej ze średnią prędkością 20 km/h. Jaka była średnia prędkość całego lotu spadochroniarza ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T17:52:37+02:00
I.
t = 30 s = 1/120 h
V = 200 km/h
S = V*t = 200/120 km = 5/3 km

II.
S = 1 km
V = 20 km/h
t = S/V = 1/20 h

Vśr = S/t = (5/3 + 1) / (1/120 + 1/20) = 320/7 ∞ 45,7 km/h
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:05:43+02:00
T₁ = 30s
v₁= 200 km/h = 200 000 m / 3600 s ≈~56 m/s
s₁ = 56m/s * 30 s =1680 m


s₂= 1km
v₂=20 km/h
t₂= 1km : 20 km/h =0,05h = 180 s

v.śr = s.cał : t.cał
(1680m+1000m):(180s+30s)=2680m : 210s ≈ 13 m/s

odp. predkosc srednia to 13m/s .


mogłam sie pomylić w liczeniu . lepiej spr. ;)
pzrd ; ** .:)
1 1 1