Oceń prawdziwość poniższych stwierdzeń dotyczących bakterii oznaczając je prawda (p) fałsz (F) :

a) Są najmniejszymi organizmami
b) Są zbudowane z pojedynczych komórek zawierających jądro komórkowe.
c) Mogą tworzyć różnokształtne skupienia.
d) Większość przedstawicieli to organizmycudzożywne.
e) Mogą pozyskiwać energię wyłącznie na drodze fermentacji.
f) Rozmnażają sie przez podział komórki

proszę o pomoc.. ;P

3

Odpowiedzi

2010-04-07T18:01:22+02:00
A) Są najmniejszymi organizmami P
b) Są zbudowane z pojedynczych komórek zawierających jądro komórkowe. P
c) Mogą tworzyć różnokształtne skupienia. F
d) Większość przedstawicieli to organizmycudzożywne. P
e) Mogą pozyskiwać energię wyłącznie na drodze fermentacji. F
f) Rozmnażają sie przez podział komórki P
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:04:23+02:00
A. P
b.F
c.P
d.P
e.F
f.P
4 3 4
2010-04-07T18:28:12+02:00
A) prawda
b)fałsz, bo nie posiadają jądra komórkowego
c)prawda np. pałeczki, laseczki, dwoinki, paciorkowce, gronkowce
d)prawda
e)fałsz, np. w wyniku chemosyntezy lub fotosyntezy
f)prawda
4 5 4