1.Paczka wafelków firmy Andrut kosztuje 2,10zł. W paczce jest 12 wafelków, ale w ramach promocji firma Andrut proponuje po tej samej cenie paczkę zawierającą 15 wafelków. O ile procent tańszy jest teraz KAŻDY WAFELEK.

2.Pan Andrzej kupił aukcje firmy Super i sprzedał je z dwudziestopięcioprocentowym zyskiem za 4800zł. Kupił więc je za
a) 3840zł b)4000zł c)4600zł d)5760zł


3. Jeżeli koń jest 10 razy cięższy od człowieka, to jest od niego cięzszy: a) o 100% b) o 1000% c) o 900% d) o 10 %


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T18:57:06+01:00
1.
2,10/12=0,175
2,10/15=0,14

0,175*x%=0,14
0,175*x=14
x=80

Odp. 80%

2.
x+25%x=4800
125%x=4800
1,25x=4800
x=3840

Odp. a)

3.
x=10*y
10 razy większy czyli 10*100%=1000%

Odp. b)
2009-11-02T19:04:38+01:00
1)
2,10 zł - cena paczki wafelków
2,10:12= 0,175 - cena jednego wafelka
2,10:15= 0,14 - cena jednego wafelka w promocji
0,175 - 0,14 = 0,035

0,035 35 3500
_____ x 100% = ____ x 100% = _______% = 20%
0,175 175 175

Odp: Wafelek w promocji jest tańszy o 20% niż normalnie.

Na pewno dobrze bo na lekcji robiliśmy ;]