Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:24:33+02:00
Kwiaty wiatropylne- rośliny wiatropylne np. trawy, wytwarzają długie nitki pręcików, które potrząsa każdy najmniejszy wiaterek. Dzięki temu łatwo pyłek przemieszcza się.

Kwiaty owadopylne- Kwiaty owadopylne przyciągają owady wonią i kolorem. Poszukujący nektaru owad zostaje oblepiony pyłkiem, który bez problemu przelatując na inne kwiaty przenosi go.
2010-04-07T18:25:37+02:00
Owadopylny będzie posiadał płatki korony, przyciągające owady.
Wiatropylny będzie otwarty, co pozwoli na łatwe uwalnianie nasion.
U owadopylnych będzie dużo kwiatostanów, kwaty zazwyczaj posiadają zapach który przyciąga owady, a budowa kwaiatu jest taka ze owad by dostac się miodników musi otrzeć się o pylniki lub znamię słupka.