1.Wielkanoc
2.Tridum
3.Jezus
4.modlitwa
5.kolęda
6.adwent
7.nabożeństwo
8.roratnia
9.meczet
10.ministrant
11.religia
12.menora
13.eucharystia
14.ksiądz
15.mahomet
16.pascha
17.chrystus
18.misterium
19.śmigus dyngus
20.mesjasz
zadanie jest proste wystarczy napisac pytania zwiazane z tymi wyrazami(krzyzowke)pls szybko

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:36:44+02:00
1. Najważniejsze święto chrześcijańskie.
2. Trzy dni przed Wielkanocą.
3. Oddał za nas życie na krzyżu.
4. Rozmowa z Bogiem.
5. Śpiewana w okresie Bożego Narodzenia.
6. Czas trwający 4 tygodnie, przed Wigilią.
7. Np. Droga krzyżowa lub Gorzkie Żale.
8. Msza św. ........... w adwencie.
9. Miejsce kultu Muzułmanów.
10. Służy przy ołtarzu.
11. Jest nią chrześcijaństwo, judaizm i hinduizm.
12. Świecznik, symbol Izraela.
13. Jeden z sakramentów.
14. Posłannik Boga na ziemi.
15. Prorok i twórca Islamu.
16. Święto żydowskie lub potrawa wielkanocna.
17. Jezus..........-Syn Boży.
18. ........... Męki Pańskiej- inscenizacja przedstawiająca cierpienia Chrystusa.
19. Inaczej lany poniedziałek.
20. Zbawiciel.
2010-04-07T18:47:49+02:00
1. Najważniejsze święto chrześcijańskie.
2. Trzy dni przed Wielkanocą.
3. Oddał za nas życie na krzyżu.
4. Rozmowa z Bogiem.
5. Śpiewana w okresie Bożego Narodzenia.
6. Czas trwający 4 tygodnie, przed Wigilią.
7. Np. Droga krzyżowa lub Gorzkie Żale.
8. Msza św. ........... w adwencie.
9. Miejsce kultu Muzułmanów.
10. Służy przy ołtarzu.
11. Jest nią chrześcijaństwo, judaizm i hinduizm.
12. Świecznik, symbol Izraela.
13. Jeden z sakramentów.
14. Posłannik Boga na ziemi.
15. Prorok i twórca Islamu.
16. Święto żydowskie lub potrawa wielkanocna.
17. Jezus..........-Syn Boży.
18. ........... Męki Pańskiej- inscenizacja przedstawiająca cierpienia Chrystusa.
19. Inaczej lany poniedziałek.
20. Zbawiciel.
2010-04-07T18:50:10+02:00
1.Wielkanoc
najstarsze i najważniejsze święto chrześcijańskie upamiętniające zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa
2.Tridum
Rozpoczyna się wieczorną Mszą w Wielki Czwartek (Msza Wieczerzy Pańskiej), kończy po południu Niedzieli Wielkanocnej.
3.Jezus
Syn Boży,Zbawiciel
4.modlitwa
może być uwielbiająca, dziękczynna oraz błagalna
5.kolęda
dzieci chodzą po domach i ja śpiewają.
6.adwent
czas radosnego oczekiwania na przyjście Jezusa
7.nabożeństwo
zgromadzenia wiernych danego wyznania.
8.roratnia
świeca adwentowa umieszczana i palona w świątyniach
9.meczet
budynek, w którym oddaje się cześć Allahowi,
10.ministrant
osoba pomagająca przy celebracji Mszy.
11.religia
uczą się dzieci w szkole-przedmiot nieobowiązkowy
12.menora
żydowski świecznik
13.eucharystia
dziękczynienie
14.ksiądz
Osoba, której w Kościele katolickim udzielone zostały stosowne święcenia kapłańskie.
15.mahomet
prorok i twórca islamu
17.chrystus
założyciel Kościoła, Syn Boży i Zbawiciel
18.misterium
jeden z podstawowych rodzajów środków poetyckich średniowiecznego dramatu religijnego
19.śmigus dyngus
zwyczaj związany z Poniedziałkiem Wielkanocnym.
20.mesjasz
zesłany przez Jahwe dla zbawienia świata i Izraela.