Zad. 1
W królewskim sadzie rosły gruszki na wierzbie. Pewnego dnia zerwał się porywisty wiatr i 40% gruszek spadło. Po kilku dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie?

Zad. 2
Jacek z mamą za dwa bilety kolejowe do Pragi zapłacili w sumie 340zł. Jacek jest studentem, więc przysługuje mu 30% zniżki. Mamie zniżka nie przysługuje. Ile kosztował bilet mamy?

Proszę o dokładne wytłumaczenie, obliczenia i wynik. Gdy odrobisz zadanie dobrze, a ja uznam twoją odpowiedź jako najlepszą, dostaniesz w sumie 50pkt!

3

Odpowiedzi

2009-11-02T19:01:25+01:00
1
12 - 10%
x - 90%
x= 90*12/10=108
108+12=120

120 - 60%
z - 40%
z=120*40/60=80
120+80=200

2

340 - 170%
x - 100%
x=340*100/170=200
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:05:02+01:00
12-10%<12 jabłek tutaj stanowi to co zostało z tamtych czyli 10 %>
x=90%
x=108< 108 jabłek to te które były n drzewie cyzli te 90% które sa w zadaniu>


108+12=120<wszystkie jabłka>

120-60% <jabłka których nie zwial wiatr>
x-40%
x=80<zwiane>

120+80=200 < wszystkie jabłka>
wszystko liczone jest na proporcje
odp było 200 gruszek

zad2


340 - 170% < 170 cyzli 100% biltem mamy i 70% bilet jacka>
x - 100%
x=340*100/170=200
znowu obliczmy z proporcji co jest najłatwiejszym posobem przy tego typu zadaniach

mama zapłaciła 200 zł a Jacek 140
1 4 1
2009-11-02T19:46:11+01:00
1
12 - 10%
x - 90%
x= 90 x 12/10
x=108

108+12=120

120 - 60%
x - 40%
x=120 x 40/60
x=80

120+80=200

odp na wierzbie rosło 200 gruszek
2

340 - 170%
x - 100%
x=340 x 100/170
x=200
odp. Bilet kosztował 200zł