Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:35:57+02:00
Do napisania Zemsty zainspirowała Fredrę autentyczna historia sporu sądowego,który toczył się pomiędzy dwoma właścicielami zamku w Odrzykoniu(górna połowa zamku była posagiem żony Fredry): Janem Skotnickim i Piotrem Firlejem.Każdy z nich chciał usunąć sąsiada z jego połowy posiadłości stosując niewybredne zabiegi.30 letnia nienawiść zakończyła się z chwilą kiedy młody firlej poślubił córkę Skotnickiego-Zofię.
7 2 7
2010-04-07T18:36:39+02:00
Czesnik i Rejent mieli swoje rzeczywiste pierwowzory. Zona fredry byla dziedziczka polowy zamku, w zamku tym fredro odnalazl xvII wieczne dokumenty, zktorych wynikalo, ze przez wiele lat o zamek procesowanli sie dwaj wlasciciele piotr firlej i jan skotnicki. i nagle spor nieoczekiwnaie sie zakonczyl slubem dzieci wlascicieli