Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:49:48+02:00
Po pierwsze błąd w wydruku przy tym C + O2 gdyż pani tak mówiła tak u mnie na chemii i tylko to ci napisze co się da zrobić.

1. CaO + H2O → Ca(OH)2
2. Ca(OH)2 nad strzałką woda --> Ca(2+) + 2OH(-)
3. S + O2 → SO2
4. tu się nie da
5. O2 + 2Ca → 2CaO
6. H2O + SO2 → H2SO3
7. tu się nie da
8. tu się nie da

Wzory i nazwy substancji:
A - CaO - tlenek wapnia
B - Ca(OH)2 - wodorotlenek wapnia
C - SO2 - tlenek siarki(IV)
D- tu się nie da
E - tu się nie da
F - tu się nie da

POZDRO !!!!!!!!!! :P
2010-04-07T18:58:55+02:00
W tym zadaniu musi być jakiś błąd, nie da się go do końca rozwiązać ;)
A. CaO
B. Ca(OH)2
C. SO2
D. -
E. -
F. -

1. CaO + H20 -> Ca(OH)2
2. Ca(OH)2-> Ca2+ + 2OH-
3. S + O2 -> SO2
4. błąd
5. O2 + 2Ca → 2CaO
6. H2O + SO2 → H2SO3
7. -
8. -