Odpowiedzi

2009-11-02T19:03:34+01:00
2009-11-02T19:31:40+01:00
Zadanie2

Dane:skala 1:50 000 000

AB na mapie 6 cm.
Szukane: AB w rzeczywistości

Rozwiązanie

Zamieniamy skalę liczbową na mianowaną, aby zamienić skalę liczbową na mianowaną ,należy "odciąć" 5 zer.Obliczymy ile kilometrów w rzeczywistości odpowiada 1cm. na mapie.

1:50 000 000----> 1cm:500 km

Zapisujemy równanie

1cm:500km=6cm:x km

Rozwiązujemy proporcję

1 = 6
-- ---
500 x

1x=500*6=3000


Odp. Odległość od A do B w rzeczywistości wynosi 3 000 km.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:37:48+01:00
1
21200ha w skali 1:200000
1cm na mapie to 2 km w terenie
1cm2-4km2
X - 212km2
1cm2*212km2=X*4km2
4X=212cm2
X=53cm2
cm2,km2-cm,km kwadratowe
2
1:50000000
1cm-500km
6cm - X
1cm*X=500km*6cm
X=3000km
1 5 1