1) Czym jest nadzieja i do czego jest nam potrzebna w życiu?
2) Jak wyglądałoby życie ludzi, gdyby utracili nadzieję i dlaczego jest ona nieodzowna w życiu?
3) Jakie owoce nadzieji wymienia KKK 1818?
Proszę o poważne i wyczerpujące odpowiedzi. Z góry dziękuje xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:59:22+02:00
1Nadzieja jest to cnota, dzięki której oczekujemy od Boga życia wiecznego i łask, wspomagających nas w zdobywaniu zasług na niebo.

2.W doczesności każdy z nas potrzebuje nadziei po to, by przyjąć dar życia i mierzyć się z trudami codzienności. Kto traci nadzieję, ten popada w zniechęcenie, a nawet rozpacz. Tak było w przypadku biblijnego Judasza. Wystarczyło mu odwagi do tego, by uczciwie rozliczyć się z przeszłością, ale zabrakło nadziei na to, że zdoła żyć w nowy sposób. Być człowiekiem to być kimś zagrożonym przez otaczający nas świat, przez złych ludzi, a nawet przez samego siebie: przez własną słabość, ignorancję, grzech. Po grzechu pierworodnym łatwiej nam czynić to, co nas krzywdzi niż to, co nas rozwija i co przynosi radość. Często boleśnie doświadczamy własnej kruchości i bezradności. Przez całą doczesność nasze życie rozgrywa się między zagrożeniem a nadzieją.

3Owoce nadziei: stałość, otwartość na przyszłość, ulepszanie świata, zaangażowanie na rzecz wolności ludzi

Jesli pomogłem to prosze o najlepszą odpowiedz :)

8 5 8
2010-04-07T19:02:48+02:00
1) Nadzieje pomaga nam w życiu . Daje ludziom pomoc natchnienie . Nadzieja to .. hmm jakby to powiedzieć
jest otuchą dla nas ..
2)Ludzie by nie wierzyli w nic że sobie nie poradza nie byliby
pewni swojego postępowania . Jest nieodzowna w życiu ponieważ ludzie wtedy by sie bardzo zmienili i by nie mieli nadzieji na dalsze zycie ///
3) nie wiemm ...
11 3 11