Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:43:55+02:00
Ponieważ jest wysoka i została zbudowana dawno temu przy pomocy aby ludzi co w tych czasach było bardzo trudne, do jej budowy nie używano maszyn dlatego należy ona do siedmiu cudów świata.
2010-04-07T18:45:37+02:00
Piramida Cheopsa

Jest to najsłynniejsza budowla świata starożytnego, będąca symbolem dawnego Egiptu. W Gizie, dziś wchodzącej w skład wielkiej aglomeracji Kairu, w okresie Starego Państwa wzniesiono niezwykłą nekropolię na faraonów z IV dynastii (XXVI w. p.n.e.). Władcy rezydowali wówczas w pobliskim Memfis. Za pierwsza piramidę uznaje się tę przeznaczoną dla Dżesera w Sakkarze (XXVII w.), budowę kolejny trzech podejmował Snofru. Jego następcy wybudowali w Gizie trzy najbardziej znane tego typu konstrukcje — piramidy Cheopsa, Chefrena i Mykerinosa. Postawiona została na sztucznie wyrównanym terenie (zmierzone różnice poziomu wynoszą do 2,0 cm). Piramida zorientowana jest zgodnie z kierunkami świata. Boki jej są zwrócone dokładnie na północ, południe, wschód i zachód. Wielkie bloki kamienne, ważące po 2,5 tony (największe nawet około 15,0 t) zostały ustawione z wielką precyzją. Cała budowla składa się z ponad 23 mln takich bloków. Obłożona delikatnym wapieniem z Tury. Niestety z tej obudowy już nic nie zostało. Ścięty wierzchołek piramidy spowodował, że jej wysokość zmalała do około 137,0 m. Wejście do piramidy znajduje się w północnej ścianie. Przejście niskim korytarzem prowadzi do położnej na wysokości 42,0 m nad poziomem terenu komnaty królewskiej – komory grobowej. Wewnątrz piramidy wybudowano jeszcze dwie komory grobowe. Jedna poniżej poziomu terenu, druga powyżej poziomu podstawy. Według niektórych uczonych Wielka Piramida ukrywa nieodnalezione jeszcze systemy komnat i korytarzy. Obok piramidy znaleziono barkę pogrzebową. W komorze królowej znajduje się korytarz o długości około 60 m (a nie jak twierdzono o długości 8 m), na którego końcu znajdują się małe drzwiczki, a za nimi prawdopodobnie znajduje się pustą przestrzeń. Naukowcy twierdzą że nie mogą ich otworzyć bo gdyby dostał się tam tlen to wszystko co tam się znajduje mogło by ulec zniszczeniu, jednak jest to nieprawdą ponieważ w rogu drzwiczek znajduje się niewielka dziura przez którą bez przerwy dostaje się tlen.

Długość boków Piramidy Cheopsa wynosi:
zachodni - 230,357 m
wschodni - 230,391 m
północny - 230,251 m
południowy - 230,454 m