Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T09:21:35+01:00
Jama ustna-rozdrabnianie pokarmu i nasączanie śliną. Przełyk-przemieszczanie pokarmu do żolądka.Żołądek-rozkład substancji pokarmowych przez enzymy trawienne.Jelito cienkie-wchłanianie pokarmu.Jelito grube-przygotowanie niestrawionych resztek pokarmu do usunięcia.
1 5 1
2009-11-03T13:03:09+01:00
W jamie ustnej za pomocą zębów jedzonko jest rozdrabniane a za pomocą śliny początkowo trawione.
W przełyku przesuwa sie do żołądka.
W żołądku pokarm jest trawiony.
W jelicie cienkim strawione substancje potrzebne organizmowi wnikają do krwioobiegu
w jelicie grubym te które nie zostały strawione są przesuwane do odbytu i bedzie z nich kupka :)
1 5 1