1. napisz odpowiednie nierówności
a. piłka do koszykówki kosztuje 33 zeta. andrzej już x miesiecy odkałada po 3 zeta miesiecznie ale i tak jest za biedn yżeby ją kupić xD

b.ania kupiła 3 batony po x zeta i czekoladę po 2 zeta. beata kupiła 5 takich batonów izapłaciła wiecej niz ania

c.aby zdać egzamin nalezy rozwiązać conajmniej 2/3 spośród x zadań. krzysiek rozwiązał 8 i zdał

d. jaja kosztowały x zeta za sztuke.przed wielkanocą podrożały o 10 gr i za 6 sztuk płacił osie wiecej niz pzredtem za 8

e. pan olek wiezie windą x paczek z ksiązkami.kazda oaczka waży 12 kg a olek 90 kg (spaślak) maksymalna nośność windy wynosi 650 kg

3

Odpowiedzi

2010-04-07T18:52:53+02:00
A.
x*3<33
b.
2x>2zł
c.
8>2/3x
d.
8x<6x+6*10gr
e.
650>90+12x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:54:31+02:00
A) 33>3*x
b)3*x+2<5*x
c)2/3*x<8
d)6*(x+10)>8*x
e)12*x+90<650
2010-04-07T18:58:00+02:00
A) 3x<33
b) 3x+2<5x
c) ⅔x≤8
d) 6(x+10gr)>8x
e)12xkg+90kg≤650kg


:) Pozdrawiam:)