Diagram(w załączniku) przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród grupy gimnazjalistów na temat ulubionego miejsca wypoczynku. Każdy wskazał tylko jedno miejsce.
a)Oblicz, ile uczniów liczyła ankietowana grupa, jeśli nad jeziorem lubi wypoczywać 90 spośród ankietowanych gimnazjalistów. Zapisz obliczenia
b) Oblicz jaką miarę ma kąt środkowy ilustrujący na diagramie kołowym procent uczniów lubiących wypoczywać w górach. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

2009-11-02T19:17:50+01:00
Jezioro- 100-(25+10+15+20)=30%
X-l.ankietowanych
0,3x*90=27
b) 0,2 * 360=72
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:18:18+01:00
No to tak
Jesli dodamy do siebie Morez rzeke boisko i góry wyjdzie 70%
Wiec nad jeziorem jest 30%
wiec liczymy z proporcji
30% - 90 os
100% - x(os)
ułamek w liczniku 100% *90 os w mianowniku 30%
wychodzi 300 osób

kolejne też lecimy z proporcji
360° - 100%
x(°) - 20%
ułamek w liczniku 360°*20% w mianowniku 100%
wychodzi 72°
2009-11-02T20:41:43+01:00
A) 100-(25%+10%+15%+20%)=100-70%=30%

90-30%
x-100%
x*30%=100%*90
x=100%*90
x=9000
x=9000/30
x=300

b) 360-100%
x=20%
x*100%=360*20%
x=360*20%
x=7200
x=7200/100
x=72