Odpowiedzi

2010-04-07T18:50:44+02:00
Chlorek srebra - w fotografii do produkcji emulsji światłoczułych
wodorowęglan sodu - w medycynie przy ciężkich kwasicach i zatruciach

Węglan sodu
Na2CO3

• stosuje się go w przemyśle ceramicznym, metalurgicznym oraz garbarstwie;
• służy produkcji środków piorących, papieru, mydła, barwników;
• jest to odczynnik laboratoryjny i topnik;
• w hutnictwie żelaza stosuje się go do zmiękczania oraz odsiarczania.
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T18:57:48+02:00
Węglan sodu
Na2CO3
• stosuje się go w przemyśle ceramicznym, metalurgicznym oraz garbarstwie;
• służy produkcji środków piorących, papieru, mydła, barwników;
• jest to odczynnik laboratoryjny i topnik;
• w hutnictwie żelaza stosuje się go do zmiękczania oraz odsiarczania.

Chlorek srebra
AgCl
• sporządza się ekrany radarowe oraz soczewki promieniowania podczerwonego
• stosowany do srebrzenia,
• malowania na szkle,
•otrzymywania metalicznego srebra,
•w lecznictwie,
•fotografii,
•analizie chemicznej.

Wodorowęglanu sodu
NaHCO3
•składnik proszków do pieczenia,
•napojów gazowanych oraz preparatów zobojętniających w lecznictwie,
•używany w fotografii,
•do zmiękczania wody,
•w analizie chemicznej,
•w gaśnicach pianowych.
12 4 12