Odpowiedzi

2010-04-07T18:50:18+02:00
Na lokatę roczną wpłacono 2600zł, po upływie roku znajdowało się na niej 2730zł. Jakie było oprocentowanie
tej lokaty?
2600-100%
2730-x%
2600x=27300
x=105%
1005-100=5%
oprocentowanie 5% w sakli roku
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • dreq
  • Początkujący
2010-04-07T18:50:56+02:00
2600zł - 100%
2730zł - x

x = 2730zł × 100% ÷ 2600zł (niestety nie mogłem dać kreski ułamkowej, dzielenie tyczy się 2730zł x 100%)

x = 273000 ÷ 2600

x = 105%

105% - 100% = 5% (oprocentowanie roczne)

Odp: Oprocentowanie roczne wynosi 5%.
2 5 2