Odpowiedzi

2010-04-07T19:08:52+02:00
Maszyny proste w fizyce – idealizacje prostych rzeczywistych mechanizmów urządzeń mechanicznych wprowadzone w celu wyjaśnienia działania mechanizmów urządzeń ułatwiających wykonanie pewnych czynności (pracy) poprzez zmianę wartości lub kierunku działania siły wykonującej daną pracę. Maszyny proste określają wzajemną relację pomiędzy siłami poruszającymi a użytecznymi w stanie równowagi, w warunkach spoczynku, ruchu jednostajnego postępowego lub obrotowego przy zaniedbaniu sił tarcia i inercji układu.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:09:41+02:00
Maszyny proste-to urządzenia przy pomocy których pracuje
się tylko siłą własnych mięśni.Ze względu na prostą budowę
i zasadę działania nazywamy je maszynami prostymi.Dzięki tym maszynom mniejszą siłą pokonujemy siłę większa.
Podstawowe maszyny proste to:

* obrotowe
o dźwignia
o kołowrót
o przekładnia (zębate, cierne, pasowe, łańcuchowe, śrubowe)
o blok (bloczek, krążek)
+ bloczek przesuwny
+ bloczek stały (krążek)
+ blok
+ wielokrążek
* przesuwne
o równia pochyła
o klin
o śruba
2 5 2