Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:06:15+02:00
podaję ci stronkę na której znajdziesz odpowiedz
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:IupD-BbhlkoJ:www.fizyka-zs11.webpark.pl/3b/prezentacja3.doc+Praktyczne+zastosowanie+zjawiska+elektryzowania+cial&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a
2010-04-07T19:08:02+02:00
Zjawisko elektryzowania przez dotyk polega na przepływie elektronów
Jeżeli naelektryzowaną laskę ebonitową dotknę do elektroskopu ładuje się on - (ujemnie), gdyż elektrony z laski spływają do niego
Jeżeli dotknę elektroskop szklaną laską elektryzuje się on +(dodatnio), gdyż elektrony z elektroskopu płyną do laski