Odpowiedzi

2010-04-07T19:10:56+02:00
Mamy
x / 3 = (x +5)/6 ---> 6x = 3*( x +5) --> 6x = 3x + 15 -->
6x - 3x = 15 --> 3x = 15
x = 5
y/3 = (y +4)/6 ---> 6y = 3*(y + 4) --> 6y = 3y + 12 --->
6y - 3y = 12 --> 3y = 12
y = 4
L1 - obwód mniejszego Δ
L1 = 3 + 4 + 5 = 12
L2 - obwód większego Δ
L2 = 6 + (4+4) + (5 +5) = 6 + 8 + 10 = 24

Dodam jeszcze rysunek.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:50:21+02:00
Rozwiązanie z rysunkiem w załączniku...
8 5 8