Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:21:11+02:00
X- ilość uczniów
y-kwota do zapłaty jednego ucznia
xy=180
(x-4)(y+15)=1800
xy+15x-4y-60=1800
1800+15x-4y-60-1800=0
15x-4y-60=0
4y=15x-60

xy=1800 /•4
4yx=7200
(15x-60)x=7200 /:15
x²-4x-480=0
(x-24)(x+20)=0
x=24∈DZ v x=-20∉DZ
w klasie jest 24 uczniów
2010-04-07T19:21:42+02:00
X- wszyscy uczniowie
y- cena za wycieczke dotycąca jednego ucznia

xy = 1800
(x-4)(y+15) = 1800

xy = 1800
xy+15x-4y-60=1800
1800 +15x-4y-60=1800
15x=4y+60
x=4/15*y + 4
(4/15 y +4)y=1800
4/15*y² +4y - 1800 = 0
Δ= 16+1920
√Δ = 44
ya= (-4 -44) /8/15
y = (-4+44) / 8/15
y= 40*15/8
y=75
x = 4/15*75+4
x = 20+4
x = 24-tyle uczniów jest w klasie