Z okazji Dnia Ziemi klasy VI sprzataly pobliski lasek. Uczniowie zebrali lacznie 200kg smieci. Ponizszy diagram(zalacznik zadanie17)przedstawia procentowyudzial klas w zbieraniu smieci. Ile kg smieci zebrala klasa VId?
odpowiedz ma byc 40..
Powiedzcie jak to trzeba zrobic PLISSS;]daje naj;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:14:08+02:00
Proste. można to rozwiązać metodą na krzyz czyli :


100%= 200 kg.
20%=x

x= (20 * 200) : 100
i x wychodzi 40 :)
2010-04-07T19:20:00+02:00
20/1 % * 200/100 (i tutaj skróć zera w 200 i w 100 ze sobą) = 40 ;P