Odpowiedzi

2010-04-07T19:12:52+02:00
Żonkil jest bardzo kolorowym kwiatem. Kojarzy nam sie bardzo z wiosną. jego piekne płatki dodają mu uroku.


może być?:P
44 3 44
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:16:11+02:00
Żonkil- kwiat wiosenny, nazwa pochodzi z francuskiego. Ma duże, jaskrawe kwiaty. Wcześnie kwitnie. Uprawiany w gruncie na rabatach. Wykorzystywany jako kwiat cięty.
60 3 60
2010-04-07T19:18:04+02:00
Żonkile to zwyczajowa nazwa ogrodowych narcyzów, zwłaszcza tych najbardziej typowych - z pojedynczym żółtym kwiatem o trąbkowatym przykoronku. W ujęciu botanicznym określenie żonkil odnosi się do praktycznie nieuprawianego w Polsce gatunku narcyza żonkila (Narcissus jonquilla). Charakteryzują się one obecnością kilku (1-5) kwiatów na pędzie. Kwiaty są pachnące, mają odstające listki okwiatu i mały, płaski przykoronek. Liście są bardzo wąskie, prawie wałeczkowate.
87 4 87