Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:16:48+02:00
X -ilość jabłek Kasi
4x- jabłka Ani
x+3 -jabłka Ilona
100-wszystkie jabłka
x+4x+x+3=100
6x=100-3
6x=97 /÷6
X=?
2010-04-07T19:17:37+02:00
Dane:
100- razem jabłek
x - jabłko Kasi
4x - jabłko Ani
x +3 - jabłko Ilony

Rozwiązanie :
x+4x+x+3=100
6x +3=100 |-3
6x = 97 |
x=16,1
Kasia - 16,1 jabłka
Ania - 16*4 = 64,4 jabłek
Ilona - 16+3 = 19,1 jabłek