Wyrażenia Algrebraiczne - Równania i nierówności
Zad. 1 Oblicz wartość liczbową wyrażeń.
a) a²-3a+5 dla a = -4

Zad.2 Doprowadź wyrażenia do najprostszej postaci.

a) 4k -5m + 2 + (-3k+m-4) =
b) 2x²+3x-4-(5x²+6x-3) =
c) 5(2x-3y)-4(3x-y)+2(4x+y) =
d) c(c-d+1)-2c²+cd =

Zad.3 Rozwiąż

a) 6x-3=4x+7 ( + sprawdzenie w tym jednym)
b) x -3 : 2 = x - 1
c) 3a +2 (1-a) = 5-3a
d) 2,5 (t-4) - 2 t = -5

Zad.4 Rozwiąż i uzupełnij zdania. Do tego zadania trzeba zrobić ość którą sam zrobię.

a) 5-2x>11

Przykładowe 3 liczby spełniające tą nierówność to .......
Największą liczbą całkowitą spełniającą tą nierówność jest ....
b) 2(x-3)-5x ≥ 2-5x
Najmniejszą liczbą spełniającą tą nierówność jest ..........
Największą liczbą całkowitą, która nie spełnia tej nierówności jest ......

Zad.7 Jacek miał 3 razy więcej oszczędności niż Paweł, ale dał Pawłowi 7 złotych ze swoich a następnie wydał na podręcznik 18 złotych i obecnie ma już tylko 2 razy więcej pieniędzy niż Paweł. Ile pieniędzy mają obecnie razem chłopcy?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T19:28:05+02:00
Wyrażenia Algrebraiczne - Równania i nierówności
Zad. 1 Oblicz wartość liczbową wyrażeń.
a) a²-3a+5 dla a = -4

(-4)^2-3*(-4)+5=16+12+5=33
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:38:22+02:00
Zad.1
a2 - 3a + 5
(-4)2-3 * (-4)+5
-18 - (-12) + 5 = -30 + 5= -25
zad.2
a) 4k-5m+2+(-3k+m-4) =4k-5m+2+(-3k) + m - 4= k-4m-2
b) 2x2 +3x-4-(5x2+6x-3) = 2x2+3x-4-5x2-6x+3=-3x2-3x-1
c)...=10x-15y-12x+4y+8x+2y=6x-9y
d)...= -2c2+cd=c2-cd+1c-2c2+cd=1c+c2

mam nadzieje ze troche pomogłam więcej juz nie moge musze wyłączyc komputer:D:D:D
Aha no i potęg nie umiałam zrobic mam nadzieje ze to do sir odczytac:D