Odpowiedzi

  • adas
  • Rozwiązujący
2009-11-02T19:25:23+01:00
3,2 - 100%
x - 25%
x= 25*3,2% / 100% = 0,8
3,2-0,8=2,4 ---- cena po obnizce


2,4-100%
x-30%
x= 2,4*30% / 100%=0,72
2,4+0,72=3,12 cena po podwyżce

sok kosztuje mniej niz na poczatku o :
3,2 - 100%
3,12-x
3,12*100% / 3,2 = 97,5%
100%-97,5% = 2,5%
to znaczy ze jest tanszy o 2,5 %
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T19:36:34+01:00
Kartonik doku 3,20 zł.
( stosując proporcje )
3,20 - 100 %
x - 25%
100x = 80 /: 100
x = 0,8 zł
3,20 - 0,8 = 2,40 zł.

2,40 - 100%
x - 30 %
100x = 72 /: 100
x = 0.72 zł.
2.40 zł + 0.72zł = 3.12zł

3.20 - 100%
3.12 - x
3.20x = 312/: 3.20
x = 97.5 %
100% - 97.5 % = 2.5 %
Odp: Jest to mniej niż na początku o 2.5 %.
10 4 10