Mam takie zadania:
1.Trójkąt prostokątny ma przyprostokątne o długości 9 cm i 12 cm oraz przeciwprostąkątną długości 15cm. Podaj długości wszystkich wysokości tego trójkąta.
2.Obwód kwadratu jest równy 48 cm. Oblicz jego pole.
3.Pole kwadratu wynosi 169 cm(kwadratowych). Oblicz jego obwód.
4.Pole trapezu jest równe 792 cm(kwadratowych), wysokość ma 24 cm. Oblicz długość podstaw, jeżeli pozostają one w stosunku 5:6.
5.Pole kwadratu jest równe 128 cm(kwadratowych). Oblicz, jaką długość ma przekątna kwadratu.
Bardzo prosze o szybkie roziozanie tych zadań.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-07T19:21:39+02:00
1)wysokości trójkąta 9 i 12
2)0bw=48
obw=4a
48=4a/:4
a=12
3)P=169
P=a²
169=a²
a=√169=13
5)P=a²
P=128
128=a²
a=√128≈11,3
d=a√2
d=11,3√2

mam nadzieje że naj punktów :P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:26:02+02:00
Z.1
Skoro to trójkąt prostokątny to wysokościami mogą być przyprostokątne, tak więc wysokość może wynosić 9cm lub 12cm.

Z.2
ob=4a
48=4a
a=12

P=a²=12²=144cm²

Z.3

P=a²
169=a²
a=13 cm

ob=13*4=52cm

Z.4
792=(a+b)*24
(a+b)= 33

33/11=3

a=3*5=15cm
b=3*6=18 cm

Z.5

P=a²
a²=128
a=√128=8√2

d=a√2
d= 8√2*√2=16cm