Odpowiedzi

2010-04-07T19:22:18+02:00
Oczywiscie ze najpierw o 20% a potem o 25%, poniewaz zalozmy ze


rower kosztuje 250 zl obnizono jego cene o 20%, a potem o 25%.

obliczenia

0,20*250= 50 250-50=200
0,25*200=62,5 200-100=100

0,45*250=112,5 250-112,5=137,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:24:33+02:00
20% z x= 0,2 x
x-0,2x=0,8x
25% z 0,8x=0,2x
0,2x+0,2x= 0,4x

45% z x=0,45x


odp: większa jest obniżka ta w której od razu obniża sie o 45 %
1 1 1
2010-04-07T19:25:08+02:00
Przypuśćmy że bluzka kosztuje 100 zł.
Obniżyli cenę o 20% czyli: 100-20 = 80
Następnie obniżyli o 25% czyli: 80-25= 55

Jak by od razu obliżyli o 45% to: 100-45 = 55

Odp. Po każdej obniżce cena jest taka sama.

(Gdybyś miał np. 80 zł to nie odejmowałbyś tylko musisz wyliczyć : 20% jaka to liczba z 80. Czyli robisz 80 * 0,2 (procenty zamianiasz na ułamek dziesiętny czyli przesuwasz przecinek o 2 miejsca) i wychodzi ci 16. I te 20% z tej liczby 80 to liczba 16. i teraz odejmujesz 80-16=64 Z liczbą 100 tego nie robiłam bo 100% ze stu to przecież 100 :) tak sięc 20% ze 100 to 20 )

Mam nadzieję że pomogłam
Pozdro ;))