1 oblicz częstotliwość drgań wahadła o okresie drgań 3 sekund

2 częstotliwość drgań wahadła wynosi 2 Hz. Oblicz okres drgań tego wahadła.

3 jaka jest częstotliwość oddychania człowieka jeżeli wykonuje 20 oddechów w ciągu 1 minuty?

prosze to na jutro
błagam
pomóżcie
daje naj

prosze wass!!!:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:28:11+02:00
1. f=1/T
T=3s
f=1/3 Hz

2. f=2 Hz
T=1/f
T=1/2

3. f=n/t
n-liczba drgań
t-czas, w którym te drgania zostały wykonane, w sekundach.
1 min= 60 sek
f=20/60= 1/3Hz
27 3 27
2010-04-07T19:28:50+02:00
2.
Dane: Szukane:
f=2 Hz T-?

Rozwiazanie:
F=1/t (ułamek) [1/s(ułamek)=1Hz]

F=1/T | *T
f*T=1 |:f
T=1/f [1/1/s=1*s=1s]
T=1/2 s

Odpowiedz:Okres drgań wynosi 1/2s

9 4 9