Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:38:01+02:00
W graniastosłupie prawidłowym czworokątnym w podstawie jest kwadrat. zrob sobie rysunek to bedzie Ci łatwiej

Ppc= 2× Pp + Pb
Pb= 4×a(krawedz podstawy) ×h(wysokosc graniastosłupa)
Pp= a²
Pp= (3√2)²= 18cm
d(przekatna podstawy graniastosłupa czyli kwadratu)= a√2
d= 3√2 × √2 = 6cm
h trzeba wyliczyc z funkcji trygonometrycznych:
tg60°= h/d (/ to kreska ułamkowa)
tg60°= √3
podstawiasz do wzoru i zostanie tylko h niewiadome
√3=h/6
h=6√3

teraz mozesz obliczyc pole boczne:
Pb= 4× 3√2 × 6√3= 72√6

masz juz pole podstawy i pole boczne wiec mozesz obliczyc pole całkowite
Ppc= Pp ×2 +Pb
Ppc= 2×18cm + 72√6cm= 36cm + 72√6cm
2010-04-07T19:47:10+02:00
A=3√2 ; d-dł. przekątnej podstawy ; α=60° ; Pc=? ; Pc=Pp+Pb ; Pp-pole powierzchni podstaw ; Pb-pole powierzchni bocznej ; d=a√2 ,gdzie a-dł. boku kwadratu ; d=3√2×√2=6 ; h-wys. graniastosłupa ; tg60°=h/d ; √3=h/6; h=6√3 ; Pc=2×(3√2)²+4×6√3×3√2=36+72√6=36(1+2√6)