Zad.1
Kobieta pchająca wózek dziecięcy z siłą 250N na poziomej alejce przez 50m wykona pracę:
a) 12500 N/m
b) 12500 J
c) 5 N/m
d) 5 J

Zad.2
Jaś rzuca do góry piłkę z prędkością 5 m/s. Dyzio identycznej piłce nadaje prędkość 10 m/s. Która piłka ma większą energię?

a) energia kinetyczna piłki Dyzia jest 2 razy większa
b) energia kinetyczna piłki Dyzia jest 4 razy większa
c) obie piłki są identyczne, mają te same energie kinetyczne

Zad.3
Urządzenie wykonuje pracę 1,8 J w czasie 0,5 godziny, Z jaką mocą pracuje to urządzenie?

Zad.4 Na jakiej wysokości znajduje się ciało o masie 25kg, jeżeli jego energia ma wartość 2500J ?

Proszę o odpowiedzi w 100% pewne...
dzięki :***

2

Odpowiedzi

2010-04-07T19:24:46+02:00
1b
2b
3.P=w/t
P=3,6W
4.Ep=mgh
2500=25*10*h
2500=250h
h=10m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:36:00+02:00
Zad.1
f=250
s=50
w=f*s
w=250*50=12500J odpowiedz b
zad.2
odpowiedz b
zad.3
w=1.8
t=0.5h
p=w/t
p=1.8/0.5=3.6W
zad.4
m=225
ep=2500
g=10
h=ep/mg
h=2500/25*10=10m