Odpowiedzi

2010-04-07T19:24:21+02:00
J-wiek Jacka
w-wiek Wojtka

j=w-6
j+8+w+8=28
w-6+w+16=28
2w=28-10
2w=18 /:2
w=9

j=9-6
j=3

Odp. Jacek ma 3 lata, a Wojtek 9 lat.
2010-04-07T19:27:18+02:00
X- Wojtek
x-6 - Jacek
Za 8 lat beda mieli razem 28 lat

x+x-6=12
8+x+8+x-6=28
2x=18
x=9
9-6=3
Odp: Jacek ma 3 lata a Wojtek 9.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:38:55+02:00
Jacek jest młodszy od swojego brata Wojtka o 6 lat. Za 8 lat będą mieli razem 28 lat. Ile mają teraz lat?
* analiza (oznaczanie)
* ułożenie równania
* rozwiązanie równania
* dalsze części

x- wiek Jacka
y-wiek Wojtka
x=y-6
8+x+8+y=28
( pierwsze równanie postawiamy do drugiego y-6 wstawiamy w miejsce x)
8+y-6+8+y=28
10+2y=28
2y=28-10
2y=18 /2 ( dzielimy obie strony równania przez 2)
y=9
do równania x=y-6 wstawiamy y=9
x=9-6
x=3
ile mają teraz lat
Jacek 3+8=11
Wojtek 9+8=17