Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:26:32+02:00
A).
a=0.9 dm=9 cm
b=9cm+31 cm=40 cm
a^2+b^2=c^2
9^2+40^2=c^2
81+1600=c^2
1681=c^2- spierwiastkować stronami
c=41

b). a=80 mm = 8 cm
b=8-25%*8=8-2=6 cm
a^2+b^2=c^2
8^2+6^2=c^2
64+36=c^2
100=c^2- spierwiastkować stronami
c=10
25 2 25
2010-04-07T19:28:43+02:00
A)
a=0.9dm-9cm
b=9+31=40
a²+b²=c²
40²+9²=c²
1600+81=c²
c²=1681
c=√1681=41
b)
b=8cm
25% z 8=2
a=8-2=6
a²+b=c²
8²+6²=c²
64+36=c²
c²=100
c=10
18 2 18
2010-04-07T19:30:12+02:00
A).
9²+40²=x²
81+1600=x²
1681=x²
x=√1681
x=41cm

przeciwprostokątna jest równa 41cm


b).
80x¼=20mm
80-20=60mm

80²+60²=y²
6400+3600=y²
10000=y²
y=√10000
y=100

przeciwprostokątna jest równa 100mm = 10cm
51 4 51