Dwie łodzie rybackie wypłynęły jednocześnie z przystani. Jedna łódź popłynęła na popłynęła na północ z szybkością 12 km/h , a druga na wschód z szybkością 16 km/h. Po upływie 1/2h łodzie zatrzymały się , aby zarzucić sieci. Oblicz :
a) W jakiej odległości od przystani znalazła się pierwsza łódź ?
b) W jakiej odległości od przystani znalazła się druga łódź?
c) W jakiej odległości od siebie zatrzymały się łodzie ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:25:27+02:00
A) W odległości 6 km.
b) W odległości 8 km.
c) Sory, ale nie wiem.
2 2 2
2010-04-07T19:32:33+02:00
Łodzie płyną względem siebie pod kątem 90 stopni(korzystamy z tw. pitagorasa)
d- odległość między łodziami
d²=6²+8² <-- dane wzięte z poprzedniego rozwiazania
d²=100
d=10km
3 1 3