Odpowiedzi

2010-04-10T08:54:37+02:00
M=ro*v
m=2*1000
m=2000g

c=s/(m+s) * 100%
0.24=s/(2000+s) |*(2000+s)
0.24(2000+s)=s
480+0.24s=s
480=0.76s
s=631.6 g

licze na naj;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-10T09:18:51+02:00
Dane:
C% (stężenie procentowe) -24 %
Vw(objętość wody)=1dm³
dw(gęstość wody)-2g/cm³=2000g/dm³

Obliczam masę(mw) 1dm³ wody o gęstości 2000g/dm³.Korzystam z przekształconego wzoru na gęstość:
dw= mw : Vw /× Vw
mw = dw × Vw = 2000g/dm³ × 1dm³= 2000g

Stężenie 24% oznacza,że w 100g roztworu znajduje się 24g substancji ,to na wodę przypada 76g
skoro 24g soli----znajduje się w------76g wody
to Xg soli -------znajduje się w -----2000g wody

X=2000g × 24g : 76g= 631,6g

Po odparowaniu 1dm³ wody morskiej o stężeniu 24% i gęstości 2g/cm³, można otrzymać 631,6 g soli.
1 1 1