W łazience o wysokości 2,6 m, szerokości 1,6, długości 2,5 położono na ścianach płytki. Z obliczeń wynika ze drzwi mają wymiary 90 cm x 2 m. Na podłodze położono terakotę. Dodatkowo kupiono po 0,5 m2 więcej płytek i terakoty.

Ile zapłacono za terakotę i płytki jeśli jeden m2 płytek = 40 zł, a 1m2 terakoty = 30 zł ?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T19:42:28+02:00
Hey:)

h=2,6m
b=1,6m
a=2,5m
Pb=2*ah+2*hb+ab
Pb= 2*2,5*2,6+2*2,6*1,6+2,5*1,6
Pb=13+8,32+4
Pb=25,32m2 - P drzwi
25,32-0,9*2=25,32-1,8=23,52m2
23,52m2+0,5m2=24,02m2 - ilosc plytek
24,02*40=960,80zł - koszt plytek

Pp=a*b
Pp=1,6*2,5
Pp=4cm2 - ilosc terakoty
4*30=120zł-koszt terakoty

960,80zł+120zł=1080,80zł - koszt terakoty i plytek
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:44:03+02:00
Pole dzwi 2m x 0,9m =1,8m2
Mamy 2 sciany o wymiarach 2,5m x 2,6m co daje 6,5 m2 x 2= 13 m2
Jedna sciana 1,6 m x 2,6 m =4,16 m2
I sciana z dzwiami 4,16 m2 - 1,8 m2 =2,36 m2
W sumie mamy 19,52 m2 + 0,5 m2 na zapas =20,02 m2 x 40 zł= 800 zł 80 gr
Podloga ma wymiary 1,6 m x 2,5 m =4 m2 x 30 zł =120 zł

W sumie w sklepie zalpacono 920zł 80 gr

Kolezanka u gory policzyla tez sufit a tam sie plytek nie kladzie z normalnego punktu widzenia :D
1 5 1