Kierowca wyruszył z Gdańska o godzinie6.15 i dotarł do Warszawy o 10.30.Przejechał w tym czasie 360km.Wracając z Warszawy jechał o pół godz. dłużej.W którą stronę jechał z większą prędkością i o ile większą ?

2

Odpowiedzi

  • andz
  • Początkujący
2009-11-02T19:26:00+01:00
T1= 255min= 15300sek
s1= 360km= 360000m
v1= s/t=360000m/15300s=23,5m/s
t2= 15300s+1800s= 17100sek
s2= 360000m
v2=s/t=360000m/17100s=21m/s
v1-v2=23,5m/s-21m/s=2,5m/s
Odp.: Z prędkością większą o 2,5m/s jechał w stronę Warszawy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T23:46:54+01:00
Kierowca wyruszył z Gdańska o godzinie6.15 i dotarł do Warszawy o 10.30.Przejechał w tym czasie 360km.Wracając z Warszawy jechał o pół godz. dłużej.W którą stronę jechał z większą prędkością i o ile większą ?

1 strona
czas 6.15 do 10.30 to 4h15 min=4 i 1/4 h=4,25h
S=360km
v=360km/4,25h
v=84 i 3/4,25
v=84 i 12/17km/h

2strona
czas t=4h 45 min=4 i 3/4h =4,75h
S=360km
v=360km/4,75h
v=75 i 15/19 km/h

84 i 12/17km/h-75 i 15/19 km/h=8 i 296/323 km/h ≈8,92 km/h
Szybciej jechał w pierwsza stronę o ok. 8,92 km/h