Odpowiedzi

2010-04-07T19:41:10+02:00
A) 2x+1 > 9
2x>9-1
2x>8/:2
x>4

b) 10+x >= (równe lub większe) 7
x≥7-10
x≥-3


c) 5x-1,5<3,5
5x<3,5+1,5
5x<5/5
x<1

d) -6x > 18/:(-6)
x>-3

e) -2(2x+3) >- [równe lub więszke] 6
-4x-6≥6
-4x≥6+6
-4x≥12/:(-4)
x≥-3

3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T19:44:48+02:00
A) 2x +1>9
2x>8/:2
x>4 x∈(4;+nieskończoności)
b)10+x≥7
x≥-3 x∈<-3;+nieskończoności)
c)5x-1,5<3,5
5x<5/:5
x<1 x∈(-nieskończoności ;1)
d)-6x > 18/:(-6)
x<-3 x∈(- nieskończoności; -3)

e) -2(2x+3) ≥ -6
-4x-6≥-6
-4x≥0/:(-4)
x≤0 x∈(- nieskończoności; 0>

f) 0,4(6-6x) > 0,04
2,4-2,4x>0,04
-2,4x>-2,36/:(-2,4)
x<0,98 x∈(- niesk.: 0,98)

1 4 1
2010-04-07T19:46:13+02:00
A) 2x+1 > 9
2x>9-1
2x>8/:2
x>4

b) 10+x >= 7
x>=7-10
x>=-3

c) 5x-1,5<3,5
5x<3,5+1,5
5x<5/:5
x<1

d) -6x > 18/:(-6)
x>-3

e) -2(2x+3) >- [równe lub więszke] 6
-4x-6>=6
-4x>=6+6
-4x>=12/:(-4)
x<=-3 <--- zmiana znaku bo dzilimy przez liczbę ujemną;)

f) 0,4(6-6x) > 0,04
2,4-2,4x>0,04
-2,4x>0,04-2,4
-2,4x>-2,36/:(-2,4)
x>0,98
1 5 1